Anja Biezeman (Pilion, Griekenland)

Anja woont sinds december 2015 in Pilion, Griekenland en heeft een particuliere opvang voor zwerfdieren aan huis. Als groot dierenliefhebber kan zij haar ogen niet sluiten voor alle dierenleed rondom de plek waar zij woont, en gebeurt het regelmatig dat zij, ondanks dat het voor Anja lichamelijk ontzettend zwaar is vanwege chronische ziekte, toch een zwerfhond of kat (of een heel nestje) opneemt in haar huis, of op het terrein bij haar woning. Daarnaast zorgt zij ook nog voor vele zwerfdieren in de buurt, die door haar van de broodnodige brokken worden voorzien.
Dit alles kost (helaas) ontzettend veel geld. Anja leeft slechts van een bescheiden inkomen, en het grootste deel van haar inkomen gaat ook nog naar de dieren. Donaties ontvangt zij maandelijks van slechts een handjevol vaste donateurs, maar het is eigenlijk nooit voldoende om de maandelijkse kosten te kunnen voldoen aan voer, medicatie, kattengrind, vlooienmiddel/ontworming enz.

Anja probeert uit alle macht een aantal van haar opvangdieren te laten adopteren, zodat ze weer wat lucht krijgt in de dagelijkse verzorging, de vaste uitgaven en al wat er bij het onderhouden van opvangdieren komt kijken. Het is echt ontzettend zwaar, zowel lichamelijk als mentaal, want soms voelt het zo vreselijk uitzichtloos dat ze simpelweg niet weet hoe ze voldoende voeding voor de dieren kan kopen, of hoe ze een hoge dierenartsrekening van een van de dieren moet voldoen, puur door gebrek aan centjes.

Dit vinden wij zo schrijnend dat wij Anja heel graag willen helpen met structurele donaties. Op dit moment doneren wij gemiddeld zo’n 100 euro per maand, veelal naar aanleiding van een noodoproep. We hopen dat dit meer kan worden door middel van het ontvangen van donaties, zodat we de financiële last een beetje kunnen verlichten.

Klik hier voor meer informatie over Anja’s opvangdieren.

Doneren kan rechtstreeks naar onze bankrekening IBAN: NL 43 SNSB 0787 4809 83 t.n.v. Stichting Save a Stray o.v.v. Steun Anja Biezeman.

Of klik hier om Teamer te worden, en doneer 1 euro per maand als vaste bijdrage via automatische incasso.

Update september 2021:

Anja heeft helaas moeten besluiten binnenkort (waarschijnlijk nog voor eind 2021) terug naar Nederland te verhuizen. Momenteel is zij druk bezig om voor de dieren die zij nog bij haar in opvang heeft nieuwe huisjes te vinden. Wij vinden het enorm jammer dat Anja dit besluit heeft moeten nemen, maar voor haar gezondheid is dit de enige keuze. Ze heeft het al zo lang zo zwaar om de ca 30/35 dieren in haar huis te verzorgen, dat zij hier zelf flink aan onderdoor ging. Helemaal tijdens de coronaperiode, waarbij reizen naar Griekenland voor vrijwilligers ook niet bepaald makkelijk te regelen was. Een wijs besluit, maar wel enorm zwaar voor Anja om deze laatste lootjes af te leggen voor de nog aanwezige dieren alvorens zij met een gerust hart terug naar Nederland kan vertrekken.