Dana Geauca (Roemenië)

Een andere dame die wij structureel helpen is Dana Geauca.

Dana is een lieve dame die woont in het Roemeense Caracal en die een grote dierenvriendin is in hart en nieren.  Alles begon voor haar in 2011, toen zij een kat kreeg (Negruta) die gered was uit een kelder. Negruta inspireerde Dana om zwerfdieren te gaan helpen en sindsdien haalt zij katten van de straat die zij opvangt in haar eigen kattenopvang aan huis. Gemiddeld heeft zij zo’n 50 tot 90 katten onder haar hoede. De katten die bij Dana binnenkomen worden gecastreerd/gesteriliseerd en krijgen wanneer nodig medische zorg. Wanneer zij gezond en sociaal genoeg zijn zoekt Dana nieuwe gouden mandjes voor ze in landen als Nederland, Engeland en vooral Duitsland.

Dana ontvangt maandelijks een vaste bijdrage van € 100,- van ons. En wat zo leuk is aan doneren aan Dana…. na élke donatie die we doen ontvangen we bínnen 15 minuten (soms zelfs al binnen 2) steevast een bedankberichtje van haar, vaak samen met een heleboel foto’s van haar bewonertjes. Natuurlijk iets dat niet verplicht is maar dat we wel heel leuk en bijzonder vinden!  In je eentje 50 tot 90 katten verzorgen…het is een zware taak maar Dana doet het met veel liefde en geduld. Dat vinden wij ontzettend bijzonder en we hopen dan ook dat we Dana nog heel lang kunnen blijven steunen!

Een handje helpen? Dat zou geweldig zijn! Doneren kan rechtstreeks naar onze bankrekening
IBAN: NL 43 SNSB 07874809 83 t.n.v. Stichting Save a Stray o.v.v. Hulp Dana Geauca. Of maak gebruik van onze betaallink: https://bunq.me/StichtingSaveaStray o.v.v. Dana Geauca.